diumenge, 30 de setembre del 2012

ASSEMBLEA GENERAL DE L'APMPE DE L'IES LLUÍS VIVES



ASSEMBLEA GENERAL DE LA COMUNITAT EDUCATIVA DEL VIVES (Professors, Estudiants, Famílies, PND)
DIMARTS 2 D’OCTUBRE 2012     18:00 h.   Sala d’Actes

- Organització de l'Assemblea.
- Anàlisi de la situació.
- Informes de les comissions i col·lectius
- Propostes de les comissions.
- Torn obert d'intervencions.
- Acords i conclusions. 


  COMUNICAT          

L’Assemblea del Professorat de l’IES Lluís Vives de València ha decidit sumar-se a la convocatòria d’Assemblea General de tota la Comunitat Educativa de l’Institut (Mares, Pares i Famílies en General, Estudiants, Professorat i Personal No Docent) per al pròxim dimarts 2 d’octubre a les 18 h, a la vista de l’empitjorament de les nostres condicions de treball i de la degradació a què se sotmet l’educació pública.
Al nostre centre només som enguany 80 professors, quan el curs passat érem noranta-i-tants, i fa poc rondàvem el centenar. A més, tenim uns quants centenars més d’alumnes, amb grups d’ESO a 36, de BAT a 42 i de Nocturn a més encara. El professorat ha vist augmentades les seues hores lectives, que han passat de 17 o 18 a 20 o 21: això representa, en una assignatura de 3 hores setmanals, 7 grups amb les ràtios esmentades (entre 200 i 300 alumnes!), cosa que dificulta o impossibilita una atenció personalitzada.
En termes més generals, estan desapareixent beques i ajudes de tota mena, mentre pugen brutalment les taxes i matrícules universitàries, alhora que es massifiquen les aules i es perden opcions en l’ensenyament públic, puja l’IVA del material escolar, s’elimina la paga extra dels funcionaris i s’anuncien encara més retallades de tot tipus... Però el pitjor és la degradació i involució ideològica que se’ns ve al damunt. En efecte, tot això és un intent deliberat per afonar el prestigi i valor de l’educació pública i així prestigiar la privada i concertada, especialment la més ideologitzada, com la que segrega alumnes pel sexe, a la qual se li blinden les subvencions. A més, es pretén segregar cada volta abans l’alumnat, impedint que les famílies menys afavorides puguen accedir al Batxillerat (i menys encara a la Universitat) i trencant així el principal valor de la nostra educació pública: l’equitat, en la qual som el segon país del món.
Eixe retrocés i degradació es veu també en el projecte de censurar i degradar l’Educació per a la Ciutadania, en la centralització i major control estatal dels continguts, en l’acumulació de revàlides absurdes, en la supressió d’assignatures, en el trasllat arbitrari de docents, en la destrucció de les “línies en valencià” amb l’excusa del multilingüisme... I especialment, en el control directe dels centres educatius que pretén instaurar el govern del PP amb la nova llei educativa (LOMCE), amb la qual l’Administració tindrà el 60% dels vots en l’elecció de Directora, i per tant els Consells Escolars (òrgans que regeixen la vida dels centres i on estan representats professors, estudiants, famílies i PND) es veuran buidats de funció i de capacitat de decidir res.
És clar que tot açò s’emmarca en l’anomenada crisi, pantalla per a la dictadura dels mercats, que és global, però mentre en altres llocs (precisament per enfrontar-se a la crisi) es potencia l’educació, la investigació i la innovació, al nostre país es fa el contrari. I és que entre nosaltres el principal problema no és tant la crisi o les mesures a prendre, sinó el propi sistema polític de representació, la democràcia mateixa, que es troba segrestada per les cúpules polítiques. L’eslògan “No ens representen” sintetitza prou bé la incapacitat i paràlisi de la nostra classe política. La corrupció generalitzada (que en el cas valencià ja és paradigma universal i ens ha “situat en el mapa”), les llistes tancades, el nepotisme i la falta de transparència, els càrrecs “a dit” que col·loquen a centenars de milers de familiars i amics dels qui governen en llocs d’assessors o en empreses públiques, organismes, Caixes... tot això absorbeix tants recursos que només amb una part es podrien rellançar els sistemes educatiu, sanitari, d’atenció a la dependència, etc.
Mentre es tanquen escoles i centres d’investigació, clíniques i mitjans de comunicació, petites empreses culturals, teatres, biblioteques, centres juvenils i de majors... la casta política i els seus beneficiats, junt a la corrupció permesa per la falta de transparència (i naturalment, les elits financeres), s’emporten els diners que els nostres estudiants, investigadors, malalts, dependents i jubilats necessiten.
El Vives ja es va destacar el curs passat en les reivindicacions per una educació pública de qualitat. Ara ens toca reprendre l’acció i empoderar de nou la nostra Comunitat Educativa a partir d’eixa Assemblea del 2 d’octubre. Els nostres joves es mereixen un futur i cap govern, ni central ni autonòmic, no els el furtarà. Plantem-nos i organitzem-nos. Reforcem les Comissions i Grups de Treball que faran balanç i propostes a l’Assemblea, creem-ne de noves: noves propostes i idees, noves comissions, nous grups de treball o d’estudi d’alternatives... Aportem la nostra iniciativa i compromís per a defensar i millorar l’educació pública. Us esperem dimarts 2 d’octubre de 2012 a les 18:00 h. a la Sala d’Actes del Vives.
Per encàrrec de la Comissió Jurídica, i per als qui no pugueu vindre a l’Assemblea, us fem saber que ens informaran de la situació legal dels nostres alumnes i exalumnes, així com de l’estat i funcionament de l’AJPV (Associació Jurídica Primavera Valenciana), sorgida al caliu d’aquesta, però llesta ja per a caminar a soles. Us recordem també que per a compensar l’immens esforç dels advocats que han defensat els nostres estudiants aquests mesos s’ha obert un compte corrent on podeu fer una transferència: Triodos Bank (c/Justícia, 1, 46003-València, tel.: 963510203), Núm. de Compte: 1491 / 0001 / 29 / 2029045321. Gràcies per la vostra col·laboració.



PS:

HEM DE FORÇAR LA CASTA POLÍTICA A FER MARXA ARRERE EN EL SEU INTENT D’AFONAR L’EDUCACIÓ PÚBLICA, DEMOCRÀTICA I DE QUALITAT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada